
השירות ניתן ללא עלות
כל השירותים ניתנים באופן מקוון (און-ליין) - לא נדרשת הגעה פיזית
השירות ניתן לשוהים בישראל בלבד
אנחנו משלימים טיפול מקצועי - לא מחליפים אותו
השירות הינו בפיקוח מקצועי
שירותי ההתערבות
מעגל תמיכה קהילתי
Circle Session Interventions שירות התערבות המעגל הקהילתי
התערבות ממוקדת לאדם בסיכון אובדני וקהילתו (בני משפחה, חברים ואנשים קרובים). מטרת המעגל להעניק לחברי הקהילה התומכים כלים מעשיים להתמודדות ולתמיכה אפקטיבית, תוך יצירת מרחב בטוח להפחתת הסיכון האובדני ולניהול המשבר.
המעגל כולל שלושה מפגשים מקוונים, בני שעה וחצי כל אחד, אחת לשבוע. מומלץ כי האדם המצוי במצוקה אובדנית ישתתף במפגשים, אך אין בכך הכרח. לצד המפגשים, ניתן ליווי שוטף בקבוצת וואטסאפ ייעודית, הפועלת 24/7 ומאפשרת תמיכה רציפה בין חברי הקהילה התומכת והאדם בסיכון. את המעגל מנחים צוות מקצועי, הכולל מובילת מעגל ושתי מושות (מתנדבות), אשר מספקות תמיכה מותאמת וממוקדת לכל משתתף.
ליווי זה מסייע בהעמקת התמיכה ומתן מענים אפקטיביים לטווח הקצר, לצד חיזוק יכולת ההתמודדות של הקהילה.
מעגל למידה קבוצתי
Group Session Interventions
שירות התערבות קבוצתית
התערבות קבוצתית המיועדת לכל אדם המודאג מאדם הנמצא בסיכון אובדני ומעוניין לרכוש כלים להתמודדות ולתמיכה. המשתתפים בקבוצה מגיעים מרקעים שונים, כאשר כל אחד מהם מלווה אדם אחר המצוי במצוקה אובדנית.
המעגל יוצר מרחב בטוח ותומך, שבו המשתתפים לומדים לזהות סימני אזהרה, להבין את מורכבות ההתמודדות עם מצוקה אובדנית, ולרכוש כלים לניהול משברים במרחב האובדני, מתוך מטרה להפחית את רמת הסיכון ולחזק את המעטפת הקהילתית.
המעגל כולל שלושה מפגשים מקוונים למשך שלושה שבועות סך הכל ומונחה על ידי צוות אנשי מקצוע ומושה (מתנדב.ת), תוך התאמה לצורכי המשתתפים.
מפגש התייעצות
Single Session Interventions הערכה והתערבות ראשונית
התערבות ממוקדת הכוללת מפגש מקוון יחיד עם איש מקצוע, לצד תהליך תיאום טיפול ממוקד לחיבור לתמיכות המשך בקהילה הטבעית והמקצועית. המפגש מבוסס על רכיבי ׳הרופינג׳ במסגרתו מתבצעת הערכת סיכון, ניתנת אינפורמציה להפחתת סיכון אובדני, ומתבצע תיווך לגורמי טיפול ותמיכה רלוונטיים. עם סיום המפגש, מתקבלת החלטה לגבי המשך ההתערבות במש״ה. במרבית המקרים נדרש המשך קשר עם הפונה מעבר למפגש הראשון, במטרה להבטיח רצף תמיכתי ולחזק את השתלבותו במסגרת קהילתית תומכת.
בשנה האחרונה, בעקבות שיפורים טכנולוגיים, זיהינו עלייה בפניות המתקבלות בהודעות וואטסאפ של מש״ה. עם זאת, רבים מהפונים אינם ממשיכים לשלב ההערכה וההתערבות הראשונית. מהניתוח שלנו עולה, כי תופעה זו נובעת על פי רוב מאמביוולנטיות בנוגע לפנייה לעזרה- מאפיין מרכזי של הלך הרוח האובדני. על כן, הוקם צוות Reaching Out, הכולל אשת מקצוע ומושות, אשר תפקידו איתור פונים דרך הווטסאפ ויצירת חיבור ראשוני וחיזוק המוטיבציה להמשך קבלת סיוע.
הכשרות בנושא מקומה של הקהילה
במניעת אובדנות במצבי משבר עם סיכון אובדני
הכשרות לאנשי מקצוע, לארגונים, חברות ומוסדות שונים על פי דרישה,
המבקשים לקבל כלים קהילתיים למניעת אובדנות בעקבות
מצבי משבר נפשיים מסכני חיים בעת הזו. תוכן מותאם לקהל יעד ספציפי.
*שירות זה ניתן בתשלום
-
איזה שירות אתם מציעים?אנו מאמינים שאנשים בתוך משבר אובדני זקוקים למעטפת אנושית סביבם ושאובדנות לא מחזיקים לבד. השירות שלנו מציע התערבויות מקוונות המסייעות ליצור קהילה שמחזיקה יחד ומסייעת בהפחתת הסיכון האובדני.
-
מה זה מפגש התייעצות חד פעמי?מטרת המפגש לאפשר לך מקום להניח את הדברים במרחב בטוח, לעשות הערכת סיכון משותפת ולחשוב יחד על התמיכות הרלוונטיות בתוך ומחוץ למש"ה. אורך המפגש - שעה בפלטפורמת GOOGLE MEET.
-
מה זה מעגל קהילתי?ליווי של האדם בסיכון אובדני וקהילתו, שמטרתו מניעת אובדנות על ידי יצירת רשת מיטיבה ובטוחה לניהול המשבר האובדני. מדובר בתהליך ממוקד של כשלושה שבועות שכולל 3 מפגשים מקוונים וקבוצת וואטסאפ ייעודית להתייעצות ותמיכה. המעגל מורכב מ3-5 אנשים מהקהילה של האדם בסיכון אובדני ו3 חברי צוות ממש"ה.
-
מי יכול לפנות אליכם?כל מי שמודאג מסיכון אובדני, בין אם לגבי עצמו ובין אם לגבי מישהו בסביבה שלו. אין קריטריון "נכון", מספיקה הדאגה בשביל לקבל מקום ולהתייעץ. השירות ניתן לשוהים בישראל בלבד.
-
איך פונים אליכם?בוואטסאפ: https://wa.me/97223819999 באתר: https://www.moshe.org.il/help
-
האם אתם מציעים טיפול?לא. כחלק מהשירות ובמידת הצורך אנחנו מסייעים בהפנייה וחיבור לגורמי טיפול רלוונטיים.
-
האם אני יכול לקבל מענה מיידי?השירות שלנו אינו מהווה מענה חירומי מיידי ויש צורך בקביעת מפגש מראש. ניתן בכל עת למלא טופס פניה ולקבוע מפגש התייעצות ראשונית.
-
האם האדם בסיכון אובדני חייב לקחת חלק בתהליך ההתערבות?לא, כל השירותים שלנו ניתנים גם לקהילה של האדם בסיכון מתוך אמונה כי הגברת תחושת המסוגלות של הקהילה להתמודד עם המשבר האובדני יכולה להביא להשפעה גדולה על הסיכון האובדני גם מבלי שהאדם עצמו יקח חלק בתהליך.
-
את מי אפגוש בצד השני?כל השירותים שלנו ניתנים ע"י צוות מקצועי וצוות מתנדבים −״מושות״, אשר עברו הכשרה ייעודית והתנסות מעמיקה לליווי מרחבים בהם יש סיכון לאובדנות.
-
האם השירות עולה כסף?השירות ניתן ללא עלות לכל דורש/ת.
-
כיצד עובד הסיוע בוואטסאפ?המענה בוואטסאפ מאפשר ניתוב למענה הרלוונטי במש"ה ואינו מהווה קו סיוע בפני עצמו. מענה אנושי בוואטסאפ יינתן בימי א-ה בין השעות 8:30-16:00.
-
איפה אתם נמצאים?השירות ניתן בכל הארץ באופן מקוון.
-
מה קורה אם אין לי קהילה? האם יש לי מה לקבל ממש"ה גם אני לבד?כן, בהחלט. אף אחד/ת לא צריך/ה להישאר לבד. יש דרכים רבות להרגיש חלק מקהילה ואנחנו מאמינים שהעדר תחושת השייכות היא חלק מהכאב האובדני. לכן, חלק ממה שנעשה יחד יהיה להבין כיצד ניתן לייצר רשת תמיכה קהילתית.
-
אם אני לא בטוח/ה שמדובר באובדנות?אם יש ספק - אין ספק. עדיף לפנות, לחשוב יחד ולהבין שאין מדובר באובדנות מאשר לפספס.
-
אני חושב/ת שאני רוצה לקבל עזרה אבל אני לא בטוח/ה, מה לעשות?אובדנות מאופיינת באמביוולנטיות, מעין התלבטות מתמדת בין החיים למוות, בין קבלת עזרה ובין שלא. אנחנו כאן כדי להיות איתך בהתלבטות. אין צורך להגיע מגובש/ת.
-
האם אתם מדווחים למשטרה?במקרים בהם יש חשש מיידי לחיי אדם, אנחנו נציע את הכלים הקהילתיים שאנחנו מאמינים בהם. במידה ונבין יחד שיש צורך בתגבור, נישאר איתך ובמקביל נעזר בשירותי המשטרה לצורך חציצה בין האדם בסיכון האובדני לבין מותו. הפנייה תעשה בצורה גלויה ומשותפת, ובאופן מכבד ורגיש.
-
באיזה שפות ניתן השירות?השירות ניתן בשלב זה בשפה העברית בלבד.
-
האם הפנייה היא אנונימית?החשש מחשיפה במרחבים אובדניים מוכר לנו וחשוב לנו לתת לו מקום. יחד עם זאת, אנחנו מאמינים שהסתרה עלולה לפגוע בהתמודדות ולכן הפניה אינה אנונימית. אנחנו מחויבים לשמור על פרטיותכם ואנו נשמור על דיסקרטיות מלאה.
-
מה אני עושה אם מדובר במקרה חירום מיידי?במידה ומדובר בסיכון מיידי, נבקש לפנות לקוי הסיוע או למיון הקרוב לביתך