תפקוד המוח לפי הרפואה הסינית

מאת : פרופסור משה עירון

הרפואה הסינית מתייחסת לאיברי הגוף בצורה שונה לגמרי מאשר ברפואה המערבית. גם אם זה נשמע מוזר לאוזניים מערביות, כדאי להכיר דרך חיים בריאה זו, כי בסופו של דבר היא זוקפת לזכותה הצלחות יפות, גם במקרים שהרפואה המערבית חסרת אונים, זאת ללא תרופות כימיות וללא תופעות לוואי.

המוח

לפי הרפואה הסינית המוח הוא איבר חיצוני בשונה מאיברים אינטגרלים אחרים. תפקודי המוח, לפי הרפואה הסינית, נקבעים על ידי האיברים המקושרים אליו והם אחראים על תפקודיו. כך למשל, הטחול-לבלב אחראי על האינטליגנציה. כל דבר אשר יחזק את הטחול-לבלב ישפר, לפי ההשקפה הסינית, את האינטליגנציה. בה בעת, החלשת הטחול-לבלב תגרום לירידה באינטליגנציה. מאמץ שכלי אינטנסיבי לאורך זמן, מתיש את הטחול-לבלב ובכך גם פוגע באינטליגנציה. הטחול-לבלב זקוק לטעם המתוק אך במידה מאוזנת. הגזמה באכילת מתוק תגרום להחלשת הכליות, מאחר והטחול-לבלב מזין את הכליות.

חשיבות התזונה

על מנת לשפר את הטחול-לבלב עלינו לאכול בצורה מותאמת אישית ומשתנה לפי עונות השנה. מעבר לכך, אם אוכלים מתוק במידה סבירה, השעות המתאימות לכך הן שעות הבוקר: 11.00-9.00. בחירת המזונות הנכונים כולל שתייה מתאימה, היא אבן יסוד לתפקוד גבוה של אברי הגוף השונים. מנוחה חשובה לכליות, והשעות שלהן מהצהריים ועד אחר הצהריים. זו הסיבה שמדיטציה או מנוחה בצהריים כה חשובה לשמירת הבריאות.

הכליות

הכליות לפי הרפואה הסינית, אחראיות על הזנת המוח לכן ירידה באנרגיה של הכליות תפגע בכושר החשיבה, הזיכרון והאנליזה שלנו. כדי לשמור על הכליות רצוי לנוח או לבצע מדיטציה בשעות הצהריים ולא להגיע למצב של התשה בפעילות היומית שלנו. על החלק הרוחני שלנו אחראי הכבד שהוא בעל תפקידים רבים וחיוניים ביותר.

הכבד

שעות הפעילות של הכבד הן בסביבות חצות הלילה. אלו שעות בהן מוטב לנו לישון שינה טובה, רצופה ולא לאכול ארוחה כבדה בסמוך לשעות אלו. איברי הגוף חייבים את המנוחה הזו בכדי להשתקם ולהתכונן ליום חדש של פעילות גופנית ונפשית. חשוב לשכב לישון מוקדם בין השעות: 23.00-21.00 למשך שש עד שמונה שעות שינה רצופות. הרפואה הסינית ממליצה על פעילות גופנית ונפשית במידה הנכונה, ללא הגזמה על מנת לשמור על יכולות גופניות ונפשיות.

העובדה שאנו חיים ומתפקדים כיאות ולא נפגעים השכם והערב, היא בגדר נס. כל היתר נתון בידנו. לפי הרפואה הסינית דרך אורח חיים נכון, כולל תזונה הולמת המותאמת אישית לאדם, מנוחה בשעות הנכונות והקפדה על שינה בזמן ובמשך השעות הנדרש, משמרים את תפקודי המוח שלנו לאורך זמן. הדרך פשוטה יותר כאשר אנו הופכים אותה לטבע שני שלנו.

FacebookyoutubemailFacebookyoutubemailby feather