רוצה לשמור על נעוריך?

 מאת: פרופסור משה עירון

בעבודה אשר פורסמה בעיתון הרפואי Journal of Clinical Investigation מראה בעליל כי רמה גבוהה של סוכר dreamstime_m_9988985ופרוקטוזה ( סוג נוסף של סוכר שהוא סוכר פירות ) יכולה לעכב את הגן האחראי על רמת הורמוני המין שלנו.

כאשר הכבד מפרק את הסוכרים הללו, התהליך עצמו מעכב את גן ה-SHBG      SEX HORMONE BINDING GLOBULIN. מדוע כה חשוב ה-SHBG? הגן מבצע למעשה רגולציה של זרימת הטסטוסטרון ( הורמון המין הגברי) והאסטרוגן ( הורמון המין הנשי ) בזרם הדם.

ללא SHBG המבקר את ההורמונים, רמת ההורמונים הייתה יוצאת משליטה וזה היה גורם בגברים לאין אונות ולתשוקה ירודה. בנשים ההשפעה אף גרועה יותר. רמה נמוכה או חוסר של SHBG יכול לגרום לסוכרת , אשר בעצמה גורמת להפחתה בתשוקה המינית בנשים, רמה נמוכה של SHBG יכולה גם לגרום לעקרות, שחלות פוליציסטיות ( שחלות עם ריבוי ציסטות=כיסים ), במצב זה ישנה הפחתה של היווצרות ביציות ועד לרמה של אפס ומכאן העקרות, אקנה ( פצעי בגרות ) וסרטן הרחם.

באם רצונך לשלוט על בריאות המין והנעורים, מהצעדים הראשונים בהם תנקטו הם, הימנעו מצריכת סוכרים וממתיקים אחרים.

בכדי לספק את הצורך במתוק, אכלו פירות וירקות מתוקים במקום ממתקים. כל פירות היער התותיים הם בעלי אינדקס גליקמי נמוך ( מצב בו אין גירוי להפרשת אינסולין מהלבלב ) ועל כן הם מאד מומלצים.

הממתיקים אשר ניתן להוסיפם לאוכל וללא חשש לפגיעה ב- SHBG הם:

1. YACON- פרי ייחודי הגדל בפרו.

2. STEVIA – ממתיק טבעי הנמצא בשימוש מאות בשנים ונמצא נטול תופעות לוואי. מתיקותו גדולה פי 8 מזה של סוכר רגיל.

מעבר למאמר הייחודי הזה, ידוע כי סוכר הוא החומר היותר ניווני הנמצא בשימוש יומיומי אצל חלק גדול מהאוכלוסייה. הוא מתפרק ויוצר סביבה חומצית בגוף. כמויות גדולות של סוכר ולאורך זמן, הופכות את ה-PH בגופנו ליותר חומצי. הדרך לשמור על הבריאות והנעורים זה להישאר ברמת PH בסיסית בגוף ולהימנע ככל האפשר ממזונות חומציים. מעבר לשני הממתיקים אשר נבדקו במאמר הרפואי הנ"ל, ידוע כי ישנם ממתיקים נוספים כמו, סירופ מייפל אמיתי, אגאבה, דבש תמרים-סילאן ואף דבש רגיל ( לא במים חמים מכיוון שבדבש יש חלבון אשר בחימום משתנה והופך ללא בריא ולכן מוטב לא לחמם דבש ). ממתיקים אלו בריאים והאינדקס הגליקמי שלהם נמוך.

שמירה על רמת הורמונים תקינה עם התקדמות הגיל, בעצם שומרת על הנעורים. ידוע כי עם עליית הגיל-הזדקנות, רמת ההורמונים בגוף פוחתת למעט רמת קורטיזול אשר רק עולה. נאמר רק מילה קצרה על הקורטיזול והגיל. הקורטיזול פוגע בתאי המח, בתפקוד ובחיות התא. כך שבמצבי סטרס מתמשכים במבוגרים, הנזק המוחי גדל והולך. נחזור אל ההורמונים עליהם דברנו, הדרך בה נוכל לשמר את רמות ההורמונים שלנו, תשמור למעשה על נעורינו לאורך זמן. על כן, הפגיעה של הסוכר ב-SHBG היא פגיעה גם בנעורים שלנו לבד מההפחתה בהורמוני המין והתשוקה המינית שלנו. בנשים כאמור הנזק חמור אף יותר כפי שנכתב בתחילת המאמר.

המאמר מדגיש את חשיבות המזון ומרכיביו השונים בשמירת בריאותנו הכללית ויכולתנו המינית. המניעה היא החשובה מכל, כמו תמיד וזה אפשרי וכדאי!!! כפי שאני חווה בחיי המקצועיים, חלק גדול מהאוכלוסייה טרם התעורר לחשיבות התזונה בחיי היומיום שלנו. הבריאות, כושר החיסוניות, ההחלמה ממצבים שונים, מערכת ההורמונים ושמירת החיוניות, מותנים בתזונה. ראו מה סוכר לבדו יכול לעולל ואז חברו את יתר מרכיבי המזון הקלוקלים אותם אנו מחדירים אל תוך גופנו ושערו מהו הנזק אותו אנו מעוללים לעצמנו.

ן

FacebookyoutubemailFacebookyoutubemailby feather