הרזיה

מאת : פרופסור משה עירון

כיום רובנו רוצים להיות רזים וחטובים גם ברבות השנים ולא רק בצעירותינו. אך לרוב איננו מקבלים את העובדה שהרזיה כרוכה בשינויים תזונתיים והרגלי חיים בכלל. אישית אינני מאמין בדיאטות דלות קלוריות. דרך זו להרזיה נוגדת את השקפת עולמי, הרזיה באמצעות הרעבת הגוף יוצרת מצב בו הגוף נכנס לתת תזונה ומוביל לבעיות בריאות. הדרך לירידה במשקל, לפי השקפתי היא בניית מרשם תזונתי המתאים אישית לאדם בנסיבות חיו ובתקופת חייו הנוכחית.

למה כוונתי? כאשר אדם עובד מעבר ליכולתו הגופנית והוא עייף. כאשר הוא צופה יתר על המידה בטלוויזיה והולך לישון מאוחר, כאשר האדם נמצא במתח קשה אשר גוזל ממנו משאבים רבים, אך התזונה שלו אינה תומכת בגופו, אזי הוא נמצא בעצם בחסר אנרגיה מהותי ביותר.

מה אני ממליץ למטופלים הפונים למרפאתי?

אני בוחן את האדם הניצב מולי, מקשיב לתלונותיו. בוחן את יכולותיו ומצבו באמצעי האבחון של הרפואה הסינית ובהתאם לכך מתאים את הטיפול הנכון ביותר למצבו. צריך להבין שכאשר אדם עייף, מכל סיבה שהיא, הוא יחפש מקור אנרגיה מהיר וזמין. מקור האנרגיה הזמין ביותר הוא המזון, ובעיקר מאכלים מתוקים. במצב של עייפות אנו אוכלים בחטף כמויות מזון גדולות מעבר לנחוץ לנו, מזון שברובו אינו בריא. הוא מורכב ממזון מהיר וממתקים, המכילים סוכר לבן, חיטה לבנה ושומנים לא בריאים. שעות האכילה גם הן לא עונות על צרכי הגוף. כך שלמעשה מקבל הגוף הרבה קלוריות ריקות חסרות כל ערך תזונתי. הן טעימות לחיך אך מזיקות לגוף ולחניכיים.

האם זה פותר את הבעיות המרכזיות – העייפות והמתח שבגללן נמשכנו למזונות אלה? כמובן שלא. אנו ממשיכים לחיות במתח והצורך שלנו במתוקים רק גובר. המתיקות מעלה את הפרשת האינסולין בגוף ואז אנו חשים תשוקה גדולה יותר למתוקים ובכך יוצרים משקעי שומן במקומות הלא נכונים.
חיי מתח ואי שקט לא מאפשרים להיות בתנועה. היעדר התנועתיות מפחיתה זרימה תקינה של דם ואנרגיה בגוף, ופוגעת בתהליך העיכול. כתוצאה מכך מתחילות להופיע בעיות שונות במערכת העיכול ובהמשך גם במערכות נוספות בגוף.

איך בכל זאת נצליח לרזות ללא פגיעה בבריאות?

לאחר אבחון מצבו של המטופל, נפעל קודם כל להפחתת תגובת המתח על הגוף. לפי מצבו של המטופל נמליץ על תזונה מתאימה יותר. ניתן לתמוך בגוף גם באמצעות פעילות גופנית ההולמת את מצבו הכללי של האדם. כך שהצפי הוא, ירידה הדרגתית במשקל, ללא תחושת רעב, ללא סממני מתח קשים, ללא קושי ביישום השינויים הנדרשים וללא תופעות לוואי פיזיות ונפשיות. בדרך זו אנו מפחיתים ומונעים תופעות לוואי רבות גם בעתיד.

לסובלים מעודף משקל, כדאי לטפל בבעיה מוקדם ככל האפשר ולהתמיד באורח החיים החדש גם בעתיד הרחוק. השמירה על הבריאות הגופנית והנפשית היא נר לרגלנו, ומנחה אותנו לאורך כל הטיפול. הסיכוי להרזיה וירידה במשקל גדול מאד אך דרושה פתיחות ונכונות לדרך שונה.

FacebookyoutubemailFacebookyoutubemailby feather