איך להפחית את הסיכון שלך למות ב-42%?

dreamstime_m_9988985

מאת: פרופסור משה עירון

האם היית רוצה להפחית את הסיכון שלך למות ב- 42%? ברור כי כולנו הולכים למות ואף אחד לא יחיה לנצח, כך שהסיכון שלנו למות הוא 100%. אך בעבודת מחקר זו ישנן מספר תוצאות אשר יכולות לאפשר לנו לחיות חיים ארוכים ויותר פעילים.

חוקרים מצאו באחרונה שאכן פשוט להאריך את תוחלת החיים ולשפר את הבריאות באם אוכלים נכון. גם עובדה זו לא חדשה עבור רובינו. הממצא החדש הוא, מידת ההשפעה. החוקרים מצאו שככל שאוכלים יותר מנות טריות של פירות וירקות, כך תפחת דרגת הסיכון למות מוקדם ולסבול בדרך ממחלות שונות. בעבודת מחקר זו הם בדקו את הרגלי האכילה של מעל ל-65000 אנשים אשר חיו באנגליה בין השנים 2001-2013.

החוקרים מצאו כי אכילת 7 מנות ויותר של פירות וירקות ליום הפחיתה את התמותה ב-42% מבין הנבדקים. אלו אשר אכלו 5 מנות עד 7, הפחיתו את הסיכון למוות ב- 36%. אלו אשר אכלו 3-5 מנות הפחיתו את הסיכון ב-29%. מנה אחת עד 3 מנות הורידה את הסיכון ב-14%.

ממצא מעניין נוסף שנמצא במחקר זה היה, שירקות מגינים הרבה יותר מאשר הפירות. לדוגמא, אכילה של ירקות הפחיתה את הסיכון לתמותה ב-16% לכל מנת ירק. כל מנה של סלט ( שהוא תערובת של ןירקות ואפשרות למעט פירות ), הפחיתה את הסיכון ב-13% וכל מנה של פרי הפחיתה הסיכון ב-4% בלבד.

לירקות השפעה רחבה יותר מאשר לפירות אך הפירות עדיין עושים את ההבדל, כפי שציין מחבר המאמר, ד"ר אוינלולה אויבודה מהמחלקה לאפידמיולוגיה ובריאות הציבור באוניברסיטה של לונדון. הם אמרו שאם יש לך צורך לנשנש גזר או ירק אחר, זוהי בחירה מצוינת. אם הפנטזיה היא של משהו מתוק, עדיף בננה או כל פרי אחר ובכך הדבר ייטיב עם האדם.

שתיית מיץ מתועש אינה מקנה את ההשפעה הדומה על אריכות הימים. בעבודה לא נבדקה השפעת המיץ הטרי אך ההשערה היא, שהמיץ הטבעי בעל יכולת השפעה הדומה לאכילת הפרי עצמו. המיץ הטרי נטול סיבים שזהו הפסד משמעותי, אך בהיבט התזונתי המקיף, התוצאות היו דומות.

החוקרים מצאו אף שאכילה של 7 מנות ויותר של פירות וירקות ביום, יכולים להפחית את הסיכון למחלת לב ביותר מ-31%. צריכה דומה יכולה להפחית את הסיכון למוות מסרטן ב-25%. מפתיע?!

כולנו מודעים לכך שאכילה של פירות וירקות בריאה אך לא הכרנו את מידת ההשפעה, כך הדגיש בפנינו מחבר המחקר, ד"ר אויבודה.
אני באופן אישי מצרף את תמיכתי החמה באכילת מספר הפירות והירקות כמומלץ במאמר. אני ממליץ שהצריכה האישית תהיה של ירקות ופירות אורגניים ובכמות לפחות כפי שהומלץ במאמר, בכך ניתן לגוף את כל ההיצע הדרוש לו בכל ימות השנה וחשוב שיהיה ללא חומרי ריסוס שהם רעלים החודרים לגוף. זוהי דרך חשובה ביותר לשמירת הבריאות הכללית. הרעיון המרכזי כאן הוא, מניעה. מניעת מחלות היא הדרך הנכונה ביותר לחיים בריאים וארוכים. מעבר לכך, הטעמים של הפירות והירקות כה מיוחדים כאשר אמא אדמה מעניקה אותם לנו ועדיף שיהיו נטולי ריסוס. אני תקווה שבבוא הזמן נפתח יותר מודעות לטעמים הטבעיים ולחשיבותם הבריאותית ונשתמש בהם הרבה מעבר למקובל כיום בקרב ציבור רחב של אנשים בעולם.

FacebookyoutubemailFacebookyoutubemailby feather